Näyttelytoiminta

Merimaskun Rantamakasiini

Perinteiseen tapaan tuotamme kesänäyttelyn Merimaskun Rantamakasiiniin. Kaikki mukaan ripustamaan töitänne seinäkkeille. Niitä sinne  mahtuu runsaasti ja kokemus on osoittanut, että erityisesti tästä kesänäyttelystä on myyty parhaiten.

Ripustus tapahtuu Lauantaina kesäkuun 1. päivänä, klo 10.00 - 14.00.

Osllistumisilmoitus : bettina.perila@gmail.com

Kirjajuhlien näyttely 30-31.8. 2024

Viime kesän tapaan kirjajuhlien aikana yhdistys tuottaa näyttelyn Kaivohuoneelle. Vuoden  2023 Finlandia kaunokirjallisuuden palkinnon voitti Sirpa Kähkösen 36 uurnaa.  Lähtökohtana  on  oma tulkintasi tuon kirjan sisällöstä ja  sen vaikutuksesta työhösi. Tämän näyttelyn kuraattoreina toimivat Katri Tuominen ja Harro Koskinen. Työt toimitetaan Raatihuoneelle kuratointia varten maanantaina 26.8. klo 17-19.

Yhdistyksemme järjestää vuosittain useita näyttelyitä Naantalin ja ympäristökuntien alueella. Tiedotamme jäseniämme hyvin tulevista tapahtumista sekä osallistumismahdollisuuksista. Jäsentaiteilijoillemme on varattu ympärivuotisesti mahdollisuus järjestää yhteis- sekä yksityisnäyttelyitä Naantalin torin laidalla sijaitsevassa Cafe Akselissa (Tullikatu 13). Näyttelytilan varauksista vastaa hallituksen jäsen Bettina Perilä. Näyttelytila varataan aina kuukaudeksi kerrallaan, ellei toisin sovita.

Näyttelymaksu Cafe Akselissa on 30e + 10% provisio myydyistä teoksista.

Myyjäiset

Joulun taidemyyjäiset järjestetään joulukuun alussa, jolloin jäsenet voivat tuoda omia teoksiaan/tuotteitaan valvotusti myyntiin. Vuonna 2022 joulumyyjäiset järjestettiin Vanhan kaupungin Raatihuoneen tiloissa. Vuoden 2024 tilat varmistuvat myöhemmin tämän vuoden aikana. Muista myyjäisistä tai vastaavista yksittäisistä tapahtumista tiedotamme jäsenistöä verkkosivulla ja sähköpostitse hyvissä ajoin.

Muu toiminta

Järjestämme myös taiteilijoiden esittelytilaisuuksia, muita jäsenistön tapaamisia ja opintomatkoja sekä koulutuksia. Teemme yhteistyötä Naantalin kaupungin sekä muiden paikallisten kulttuuripuolen toimijoiden kanssa edistääksemme ja elävöittääksemme yhdessä kaunista paikallista kulttuuria. Vuonna 2023 olemme mukana toteuttamassa mielenkiintoisia yhteistyöprojekteja kuvataiteen näkyvyyden lisäämiseksi kaupungissamme.

Jäsenedut

Naantalin Taideyhdistyksen jäsenet saavat kaikista taidetarvikkeista 10% alennuksen Askartelu- ja taidetarvikeliike Sammalkeijusta, joka sijaitsee osoitteessa Tullikatu 10, Naantali.