Näyttelytoiminta

Seuratkaa jäsentiedotteita : Birgitan yön yhteyteen ja loppukesäksi on saatu järjestymään näyttelymahdollisuus Raatihuoneen vinttikerrokseen. 13.7. ilmestyvästä jäsentiedotteesta löytyy tarkemmat tiedot. Asiaa hoitavat Pirkko Salovaara ja Pirjo Vitanen .

Merimaskun Rantamakasiini

Perinteiseen tapaan tuotamme kesänäyttelyn Merimaskun Rantamakasiiniin. Kaikki mukaan ripustamaan töitänne seinäkkeille. Niitä sinne  mahtuu runsaasti ja kokemus on osoittanut, että erityisesti tästä kesänäyttelystä on myyty parhaiten.

Ripustus tapahtuu Lauantaina kesäkuun 1. päivänä, klo 10.00 - 14.00. Osallistumisilmoitus : bettina.perila@gmail.com

Taidevauhtia näyttely Taidehuoneella 21.5 - 9.6.2024

Yhdistyksen kaksi muotoilijaa Juhani Salovaara ja Jorma Vennola kokosivat Taidehuoneelle, kaupungille osoiteusta hakemuksesta hyväksytyn näyttelyn, joka esittää töitä vuosien takaa sekä kuluvalta vuodelta. Muotoilua sekä taideteoksia.

Antti Eklundin näyttelyt

Antti Eklund jatkaa mittavien, kantaa ottavien, teemallisten näyttelyiden sarjaa.  Hangon taidegalleriassa näyttely 6-26.6.  Parhaillaan laajaa huomiota herättänyt Eklund & Kuusk kaksikon näyttely "Dressed for dinner" Turun taidetalolla jatkuu Elokuun 4. päivään saakka.

Cafe Amandiksen Harmu ulkoterssi 7.6 - 1.9.2024.

Cafe Amandis lähestyi Taideyhdistystä idealla taidenäyttelystä. Yhdistys löysi ratkaisun pyyntöön. Terassin kaiteisiin kiinnitettiin  Harro Koskisen valitsemat 7 isoa värivalokuvaa ulkosaaristosta. Ulkoilmaan sopivia  ja lainattavia veistoksia löytyi Roope Äijälältä, Kirsti Vaalikiveltä, Jorma Vennolalsta ja Juhani Salovaaralta. Työt on aseteltu  terasseille omille jalustoilleen. Terassialueella on kameravalvonta aukioloaikojen ulkopuolella. Kesän kokemusten perusteella päätetään näyttelyn jatosta kesäksi 2025.

Kirjajuhlien näyttely 8-11.8. 2024 (Huom päivämäärät ja paikka.)

Viime kesän tapaan kirjajuhlien aikana yhdistys tuottaa näyttelyn Kaivohuoneelle. Vuoden  2023 Finlandia kaunokirjallisuuden palkinnon voitti kirja: Sirpa Kähkösen 36 uurnaa.  Teostesi lähtökohtana  on  oma tulkintasi tuon kirjan sisällöstä ja  sen vaikutuksesta työhösi. Tämän näyttelyn kuraattoreina toimivat Katri Tuominen ja Harro Koskinen. Näyttelyyn halututut työt toimitetaan Kesti-Maariaan pihan puolelta maanantaina 5.8. klo 17-19.  Joukosta valitsematta jääneistä töistä ilmoitetaan tekijöille ja ne työt on noudettava Kesti-Maariasta tiistaina 6.8 klo 16 mennessä.

Cafe Akaselin näyttelyt

Taiteilijoillemme on varattu ympärivuotisesti mahdollisuus järjestää yhteis- sekä yksityisnäyttelyitä Naantalin torin laidalla sijaitsevassa Cafe Akselissa (Tullikatu 13). Näyttelytilan varauksista vastaa hallituksen jäsen Bettina Perilä. Näyttelytila varataan aina kuukaudeksi kerrallaan, ellei toisin sovita.

Näyttelymaksu Cafe Akselissa on 30e + 10% provisio myydyistä teoksista.

Yhdistyksemme järjestää vuosittain useita näyttelyitä Naantalin ja ympäristökuntien alueella. Tiedotamme jäsenillemme tulevista näyttelyistä ja tapahtumista sekä osallistumismahdollisuuksista. Näyttelyjen tilakysymykset ovat vaikeasti hallittavissa, koska esim. Raatihuoneen osalta tilanne on avoin.

Naantalin taidehuoneen käytöstä kesäkauden ulkopuolella sovitaan Kulttuuritaloyhdistyksen kanssa.

Myyjäiset

Joulun taidemyyjäiset järjestetään joulukuun alussa, jolloin jäsenet voivat tuoda omia teoksiaan/tuotteitaan valvotusti myyntiin. Vuonna 2022 joulumyyjäiset järjestettiin Vanhan kaupungin Raatihuoneen tiloissa. Vuoden 2024 tilat varmistuvat myöhemmin tämän vuoden aikana. Muista myyjäisistä tai vastaavista yksittäisistä tapahtumista tiedotamme jäsenistöä verkkosivulla ja sähköpostitse hyvissä ajoin.

Muu toiminta

Järjestämme myös taiteilijoiden esittelytilaisuuksia, muita jäsenistön tapaamisia ja opintomatkoja sekä koulutuksia. Teemme yhteistyötä Naantalin kaupungin sekä muiden paikallisten kulttuuripuolen toimijoiden kanssa edistääksemme ja elävöittääksemme yhdessä kaunista paikallista kulttuuria. Vuonna 2023 olemme mukana toteuttamassa mielenkiintoisia yhteistyöprojekteja kuvataiteen näkyvyyden lisäämiseksi kaupungissamme.

Jäsenedut

Naantalin Taideyhdistyksen jäsenet saavat kaikista taidetarvikkeista 10% alennuksen Askartelu- ja taidetarvikeliike Sammalkeijusta, joka sijaitsee osoitteessa Tullikatu 10, Naantali.